1051 Budapest, József Nádor tér 5-6.
Központi bankszámlaszám:
10918001-00000003-00140000
Adószám: 18069493-1-41

Kifizetések általános feltételei

Frissítve: 2020.12.10.

A szolgáltatással (kifizetéssel, átlépéssel) kapcsolatos igénybejelentés akkor teljesíthető, ha az igénybejelentés  maradéktalanul megfelel az AlapszabálybanPmt. törvényben és Pmt. szabályzatban,  valamint a Szolgáltatási szabályzatban  – előírt feltételeknek. 

Járványügyi információ:

  • a Pénztár Szolgáltatási szabályzatában előírtan csak személyesen benyújtható kifizetési igénylése 2020.03.16-ától postai úton vagy ügyfélkapun keresztül elektronikusan hitelesített aláírással online is beadható.

A Pmt. törvény által előírt azonosítási elvárások azonban továbbra is érvényben vannak, ezek alól a Pénztár nem adhat felmentést.

Az ügyfél-azonosítással kapcsolatos teendők részletei>>

ÚJDONSÁG – elindult a VideóPénztár, az online ügyfél-azonosítás részletei>>

 

Kérjük, hogy a kifizetési igény benyújtása előtt minden esetben tájékozódjon a feltételekről, részletekről honlapunkon vagy központi telefonos ügyfélszolgálatunkon a 06 1 374 8400-es telefonszámon.

Kifizetési igény benyújtásának módosult feltételei 2020. március 16-tól

Feltételek/különböző összeghatárok esetén   

1 és 500 ezer Ft között

500.001 és
3,6 millió Ft közötti kifizetés

3,6 millió Ft feletti kifizetés esetén

Hogyan
nyújtható be a kifizetési igény?

      személyesen 

(UniCredit Bankfiókban)

Igen 

Igen

Igen 

postai úton

Igen

Igen, 
de kérjük az okmányok másolatát aláírva megküldeni, a pénztár telefonon azonosítja az igénylőt

Nem – 

2020.03.16-ától átmenetileg felfüggesztve, azaz igénylés postai úton is benyújtható, a pénztár telefonon azonosítja az igénylőt

elektronikusan Ügyfélkapun keresztül történő Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítéssel (AVDH) ellátva

Igen

Igen

a pénztár telefonon azonosítja az igénylőt

Igen

a pénztár telefonon azonosítja az igénylőt

Milyen pénzmosás
elleni azonosítás szükséges a
kifizetés igényléséhez?

teljeskörű, személyesen, vagy online- VideóPénztáron keresztül (azoknak, akik még nem vettek részt személyes átvilágításon) 

Igen
 

Igen
 

Közszereplői nyilatkozat és/vagy okmánymásolat beküldése postai úton vagy elektronikusan digitális aláírás hitelesítéssel (AVDH) vagy online VideóPénztári ügyfél-azonosítással (azoknak, akik korábban már részt vettek személyes átvilágításon, de kiegészítés szükséges)

Igen
amennyiben korábban már volt személyes azonosítás, de az új szabályok szerint szükséges dokumentum bármelyike hiányzik

Igen

amennyiben korábban már volt személyes azonosítás, de az új szabályok szerint szükséges dokumentum bármelyike hiányzik

Igazolás a kifizetési bankszámlaszám feletti tulajdonosi-, illetve rendelkezési jogról 

kifizetési nyomtatványon tett írásbeli nyilatkozattal

Igen

Igen

Igen, 
akkor, ha a kifizetési igényt benyújtó 2016. október 1-jét követően nem utalt megtakarítást a Pénztárba arról a bankszámlaszámról, ahová a kifizetést kéri, és az utalás banki adataiból egyértelműen nem megállapítható a kifizetést igénylő kifizetési bankszámla feletti tulajdoni, ill. rendelkezési joga.

bankszámlabizonylat benyújtásával

Nem

Nem

Igen
postai, vagy elektronikus bankszámlakivonat ezt igazoló részének megküldésével, vagy bank által kiállított igazolással

 


Gyakori kérdések

1. Hol tudom ellenőrizni, hogy milyen a Pénztárban a pénzmosás elleni azonosítás státusza?

Online pénztárban, pénztári értesítőkön (egyéni számla, befizetési értesítő), vagy a telefonos ügyfélszolgálat felhívásával.

Lehetséges átvilágítási státuszok >>


2. Milyen módon nyújtható be kifizetési igénylés?

Az átvilágítási státusztól és igényelt összegtől függően az alábbi módokon:

 Átvilágítás státusza

1 – 500.000 Ft között

500.001 – 3.600.000 Ft között

3.600.000 Ft felett

1. Teljeskörűen átvilágított

  • postai úton vagy
  • elektronikusan Ügyfélkapun keresztül történő Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítéssel (AVDH) ellátva vagy
  • személyesen hazai UniCredit Bankfiókban
  • személyesen -– 2020.03.16-ától ez az elvárás átmenetileg felfüggesztve, azaz elegendő
  • postai úton vagy
  • elektronikusan Ügyfélkapun keresztül történő Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítéssel (AVDH) ellátva online

2. Átvilágítva, dokumentumhiány: dokumentum pótlás szükséges

3.Pmt. 2020 szerint egyszerűsített módon átvilágított: személyes megjelenés vagy online VideóPénztári ügyfél-azonosítás szükséges

 

  • bármely hazai UniCredit Bankfiókban
  • elektronikusan Ügyfélkapun keresztül történő Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítéssel (AVDH) ellátva

4. Nincs átvilágítva: személyes megjelenés vagy online VideóPénztári ügyfél-azonosítás szükséges


3. Milyen egyéb feltételeknek kell megfelelni a kifizetési igénylés során

  • A Pénztár munkatársa a postai úton feladott vagy elektronikus aláírással ellátva elektronikusan megküldött 3.600.000 Ft-nál nagyobb összegű igénylés esetén telefonon azonosítja az igénylőt.
  • Amennyiben az igényelt összeg 3.600.000 Ft feletti, és a pénztárba 2016. október 1. után érkezett utalások adatai alapján nem lehet meggyőződni arról, hogy a két bankszámla (ahonnan már érkezett befizetés, illetve ahová a kifizetést kérik) azonos, akkor igazolást kérünk arról, hogy az igénylő tulajdonosa a bankszámlának, vagy rendelkezési joga van felette.
  • 500.000 Ft felett kérjük az okmánymásolatok beküldését aláírva, abban az esetben is, ha a tag teljesen átvilágított státuszban van.

 

1 – 500.000 Ft között

500.001 – 3.600.000 Ft között

3.600.000 Ft felett

Telefonos azonosítás postán feladott igénylés esetén

Nincs

Van

2020.03.16-tól telefonos azonosítást alkalmazunk.
(csak személyesen nyújtható be - átmenetileg 2020.03.16-tól postai úton benyújtható )

Telefonos azonosítás elektronikusan megküldött igénylés esetén

Nincs

Van

Bankszámla igazolása

Nincs

Van

Aláírt okmánymásolat csatolása postán feladott igénylés esetén  

Nincs

Van

Van