1051 Budapest, József Nádor tér 5-6.
Központi bankszámlaszám:
10918001-00000003-00140000
Adószám: 18069493-1-41

Kifizetések általános feltételei

Frissítve: 2021.07.14.

A szolgáltatással (kifizetéssel, átlépéssel) kapcsolatos igénybejelentés akkor teljesíthető, ha az igénybejelentés  maradéktalanul megfelel az AlapszabálybanPmt. törvényben és  a pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzéséről szóló szabályzatban,  valamint a Tagi szolgáltatási szabályzatban  – előírt feltételeknek. 

Járványügyi információ:

A Pmt. törvény által előírt ügyfél-azonosítási és nyilatkozattételi elvárások a járvány  - kihirdetett veszélyhelyzet - alatt változatlanul érvényben vannak, ezek alól a Pénztár nem adhat felmentést.

Az ügyfél-azonosítással és nyilatkozattétellel kapcsolatos teendők részletei>>

ÚJDONSÁG – elindult a VideóPénztár, az online ügyfél-azonosítás részletei>>

 

Kérjük, hogy a kifizetési igény benyújtása előtt minden esetben tájékozódjon a feltételekről, részletekről honlapunkon, vagy központi telefonos ügyfélszolgálatunkon a 06 1 374 8400-es telefonszámon.

Kifizetési igény benyújtásának feltételei

Feltételek/különböző összeghatárok esetén   

1 és 500 ezer Ft között

500.001 és
3,6 millió Ft közötti kifizetés

3,6 millió Ft feletti kifizetés esetén

Hogyan
nyújtható be a kifizetési igény?

      személyesen 

(Pénztár központi ügyfélszolgálatán vagy bármely hazai UniCredit Bankfiókban)

Igen 

Igen

Igen 

postai úton

Igen

Igen 
de kérjük az okmányok másolatát aláírva megküldeni,

ha a Pmt. szerinti ügyfél-azonosítási és nyilatkozattételi kötelezettségének 30 napnál régebben tett eleget.

A Pénztár telefonon is azonosítja az igénylőt.

Igen  

de kérjük az okmányok másolatát aláírva megküldeni,

ha a Pmt. szerinti ügyfél-azonosítási és nyilatkozattételi kötelezettségének 30 napnál régebben tett eleget.

A Pénztár telefonon is azonosítja az igénylőt

elektronikusan Ügyfélkapun keresztül történő Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítéssel (AVDH) ellátva

Igen

Igen

A Pénztár telefonon is azonosítja az igénylőt.

Igen

A Pénztár telefonon is azonosítja az igénylőt.

Milyen pénzmosás
elleni azonosítás és nyilatkozattétel    szükséges a
kifizetés igényléséhez?

teljeskörű, személyesen, vagy online- VideóPénztáron keresztül (azoknak, akik még nem vettek részt személyes átvilágításon) 

Igen
 

Igen
 

Közszereplői nyilatkozat és okmánymásolat beküldése postai úton, vagy elektronikusan digitális aláírás hitelesítéssel (AVDH) vagy online VideóPénztári ügyfél-azonosítással (azoknak, akik korábban már részt vettek személyes átvilágításon, de kiegészítés szükséges)

Igen
amennyiben korábban már volt személyes azonosítás, de a Pmt. szerint az új szabályok szerint szükséges dokumentum bármelyike (okmány másolatok, kiemelt közszereplői nyilatkozat, kiegészítő nyilatkozat) hiányzik vagy frissítendő

Igen

amennyiben korábban már volt személyes azonosítás, de a Pmt. szerint szükséges dokumentum bármelyike (okmány másolatok, kiemelt közszereplői nyilatkozat, kiegészítő nyilatkozat) hiányzik vagy frissítendő

Igazolás a kifizetési bankszámlaszám feletti tulajdonosi-, illetve rendelkezési jogról 

kifizetési nyomtatványon tett írásbeli nyilatkozattal

Igen

Igen

Igen 
akkor, ha a kifizetési igényt benyújtó 2016. október 1-jét követően utalt megtakarítást a Pénztárba arról a bankszámlaszámról, ahová a kifizetést kéri és az utalás banki adataiból egyértelműen megállapítható a kifizetést igénylő kifizetési bankszámla feletti tulajdoni, ill. rendelkezési joga.

bankszámlabizonylat benyújtásával

Nem

Nem

Igen
akkor, ha a kifizetési igényt benyújtó 2016. október 1-jét követően nem utalt megtakarítást a Pénztárba arról a bankszámlaszámról, ahová a kifizetést kéri vagy teljesített utalást, azonban az utalás banki adataiból egyértelműen nem állapítható meg a kifizetést igénylő kifizetési bankszámla feletti tulajdoni, ill. rendelkezési joga.
Ebben az esetben postai, vagy elektronikus bankszámlakivonat ezt igazoló részének megküldése, vagy bank által kiállított igazolás szükséges.

 


Gyakori kérdések

1. Hol tudom ellenőrizni, hogy milyen a Pénztárban a pénzmosás elleni ügyfél-átvilágítás státusza?

Online pénztárban, pénztári értesítőkön (egyéni számla, befizetési értesítő), vagy a telefonos ügyfélszolgálat felhívásával.

Lehetséges átvilágítási státuszok >>


2. Milyen módon nyújtható be kifizetési igény?

  • postai úton a Pénztár postacímére (1853 Budapest), vagy

  • elektronikusan, Ügyfélkapun keresztül történő Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítéssel (AVDH) ellátva:
    - Ügyfélkapun vagy
    - Személyre Szabott Ügyintézési Felületen (SZÜF) keresztül, vagy
    - a Pénztár e-mail címére (info@aranykornyp.hu) megküldve, illetve
    - online pénztári felületen keresztül feltöltve, vagy
  • személyesen:
    - bármely hazai UniCredit Bankfiókban,
    - a Pénztár székhelyén 1051 Budapest, József nádor tér 5-6. IV. emelet
    Kérjük minden esetben tájékozódjon a nyitva tartásról: https://online.aranykornyp.hu/idopont-foglalas


3. Milyen egyéb feltételeknek kell megfelelni a kifizetési igénylés során?

 

1 – 500.000 Ft között

500.001 – 3.600.000 Ft között

3.600.000 Ft felett

Telefonos azonosítás postai úton benyújtott igénylés esetén

Nem alkalmazzuk

Van

Van

Telefonos azonosítás elektronikusan megküldött igénylés esetén

Van

Van

Bankszámlaszám  igazolása

Nem szükséges

Szükséges

Aláírt okmánymásolat csatolása postai úton benyújtott igénylés esetén, ha a Pmt. szerinti ügyfél-azonosítás és nyilatkozattétel 30 napnál régebben történt.  

Nem szükséges

Szükséges

Szükséges

Aláírt okmánymásolat csatolása elektronikusan megküldött igénylés esetén.

Nem szükséges, ha az okmánymásolat már a Pénztár rendelkezésére áll és az adataiban nem történt változás